مجموعه تفریحی کوهسنگی مشهد
نوشته شده توسط : مهسا

مجموعه تفریحی کوهسنگی مشهد

مجموعه تفریحی کوهسنگی مشهد



کوهسنگی مشهد مثلثی شکل بوده و قسمت بیشتر آن را ارتفاعات سنگی تشکیل می‌دهد. این مجموعه که در مجاورت 2 کوه با ارتفاع کم سنگی ساخته شده و به دلیل شکل و جنس خاص این کوها نام‌ این مجموعه را کوهسنگی گذاشته اند.
شما می توانید از ارتفاعات کوهسنگی منظره زیبایی از شهر مشهد و حرم مطهرامارضا(ع) را ببینید. باغ‌های بسیاری که در اطاف این مجموعه قرار دارد بر زیبایی کوهسنگی مشهد می افزاید. کوهسنگی همان مکانی می باشد که براساس  روایات معتبره اسلامی حضرت رضا(ع) در جریان هجرت خود به ایران زمانی که به عارفی (مثقب) وارد شد به این کوه تکیه داده  و بیان کرده است که: " خداوند به آن برکت دهد". این کوه قدمت باستانی نیز دارد و در زما تیموریان و صفویان در تارخ به این کوه اشاراتی شده است.
مساحت مجموعه کوهسنگی در حدود 100 هکتار می باشد که به صورت 8 باغ( شامل بهشت، فرهنگی، سنگی، طبیعی، آرامگاه، ‌ورزشی و تفریحی ) ساخته شده است.
فروشگاه‌های متعددی که در اطاف این مجموعه است عرضه‌کننده انواع احتیاجات و سوغات می باشد, که معروفترین این سوغات ها ظروف ساخته شده از سنگ سیاه هرکاره است. قرار است در آینده ی نزدیک ساختمان سیزده طبقه موزه بزرگ خراسان نیز به این مجموعه اضافه شود. همچنین مزار شهدای گمنام مشهد همچنون نگینی باارزش در تارک کوه واقعه شده است. بازار هنر خراسان نیز از دیگر جاذبه های این مجموعه محسوب می شود.

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: مجموعه تفریحی کوهسنگی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: